marți, 14 iunie 2011

A început oficial noua eră la Rapid: Dinu, Răzvan şi "Georgel"


În timp ce "Vamă" şi Lucescu jr. au încercat să fie cît mai serioşi ieri, la prezentarea oficială a antrenorului, Copos a fost în zi de recital.
"Sîntem peste tot acasă...", răsuna din boxe. Cei trei grei ai Rapidului au "tăiat" ieri la prînz printre cei peste 30 de jurnalişti prezenţi în somptuosul "Le Diplomate", salonul de 5 stele al hotelului Hilton. Dinu Gheorghe s-a aşezat la dreapta lui Răzvan, George Copos, la stînga. Toţi, îmbrăcaţi la costum.
Patronul a luat primul cuvîntul şi atmosfera sobră s-a înveselit instantaneu. Copos a început cu zîmbetul pe buze şi aşa a fost timp de 40 de minute, cît a durat conferinţa: "Rapid va trebui să stea în cele mai bune hoteluri din Europa, să se îmbrace cel mai bine şi să aibă cel mai bun joc, pentru că Răzvan ridică standardele! Această idee mi-a venit mai devreme, la o cafea cu Răzvan şi cu prietenii Rapidului".
"Aţi şi început să puneţi presiune" / "Nu eu, nu eu, băncile!"
S-au înfiripat şi primele meciuri Copos - Răzvan. Cînd antrenorul a început să vorbească la microfon, finanţatorul s-a aplecat deasupra mesei, şi-a scos un carneţel şi a început să noteze, precum jurnaliştii. Apoi l-a luat prin învăluire pe Lucescu: "O spun cu tărie că Răzvan nu are stipulat în contract cîştigarea campionatului, ci o clasare pe primele locuri. Dar la cum îl ştiu de ambiţios, sigur va încerca să ia totul din primul an".
Antrenorul a parat elegant: "Vedeţi? Deja domnul Copos pune presiune. La început toate lucrurile sînt frumoase, se văd în roz. Depinde de mine şi de jucători ca această situaţie care acum se vede superb să rămînă aşa". Patronul a explicat rîzînd: "Nu eu pun presiune, băncile fac asta! Să vă explic: eu iau credit de la bănci, iar ele îmi cer apoi banii înapoi. Cum banii vin doar cînd ai performanţe, e normal ca eu să cer asta. Băncile pun presiune pe mine, iar eu, mai departe, pe echipă, însă de la bănci pleacă totul".
"Sînt înţelept, sînt cel mai bun!"
Pauză de publicitate! Copos a dat-o pe reclame. "Sîntem în cea mai frumoasă sală a celui mai luxos hotel din Bucureşti". În timp ce Răzvan admitea că în trecut îl considera pe Copos "unul dintre cei mai răi patroni", boss-ul rapidist şoptea în direcţia jurnaliştilor: "Eram şi sînt cel mai bun, nu cel mai rău! Cel mai bun!".
Copos a adăugat: "Acum am 58 de ani şi sînt mai înţelept decît eram la primul mandat al lui Răzvan. Îmi reproşez noaptea în care am vrut să-l demit, tocmai revenisem din Austria. M-am supărat pentru un egal cu FC Argeş în 2005 parcă...". Răzvan a punctat ironic: "Da, da, chiar aveaţi şi de ce! Echipa venea după 4 victorii şi un egal".
"Răzvan e special, are un caracter deosebit, seamănă cu mama lui. A semnat pe doi ani cu opţiune de prelungire pe alţi doi, dar eu l-aş dori pe viaţă la Rapid" (George Copos, patron Rapid)
"Rapid trebuie să devină o echipă care să cîştige trofee şi să joace în cupele europene. Am vrut să mă conving că oamenii de la club sînt motivaţi şi îşi doresc aceste lucruri la modul cel mai serios" (Răzvan Lucescu, antrenor Rapid)
"Am ales să-l prezentăm pe Răzvan de Rusalii, într-o zi de sărbătoare. Sperăm să sărbătorim şi la finalul sezonului" (Dinu Gheorghe, preşedinte Rapid)
Lazăr şi Bornescu trimişi acasă!
Răzvan Lucescu a tăiat în carne vie aseară, la primul antrenament condus în noul mandat la Rapid. Costin Lazăr şi Mircea Bornescu s-au prezentat la Pro Rapid pentru reunirea lotului, dar antrenorul i-a trimis rapid acasă: "Situaţia voastră e incertă, pînă nu se clarifică nu pot conta pe voi". Cei doi au demarat în trombă, plecînd cu 15 minute înainte de începerea antrenamentului. Un alt fotbalist pe care Răzvan l-a anunţat că e liber să-şi caute altă echipă e vîrful Lucian Răduţă. Singurele noutăţi prezente la reunire au fost Deac şi Apostol, împreună cu cîţiva tineri de la echipa a doua.
Lotul prezent ieri la reunire
Portari: D. Coman, Straton, Drăghia
Fundaşi: Dăescu (de la Rapid II)
Mijlocaşi: N. Grigore, Deac, I. Apostol, Grigorie, M. Roman, Al. Ioniţă II, Ad. Grigore (ambii de la Rapid II)
Atacanţi: Sburlea, Herea, Dobroiu, Pancu, Ciolacu, Martin (de la Rapid II)
* "Internaţionalii" Surdu, Oros şi Alexa se vor prezenta pe 24 iunie direct în cantonamentul din Austria
** Şi stranierii au primit cîteva zile în plus de vacanţă, dar sînt aşteptaţi pînă la plecarea în stagiul austriac
*** Marius Constantin şi Cesinha au fost puşi pe lista de transferuri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu